A múlt héten magyar befektetők többségi tulajdonába került az Aero Vodochody, a legnagyobb cseh repülőgépgyártó vállalat. A nagymúltú cég a Vasfüggöny leomlása előtt élte legszebb napjait, amikor több ezer kiképzőgépet gyártottak a keleti blokk országainak, de még vadászgépek is százával „gurultak ki” a cseh vállalat üzemeiből. Az új tulajdonosok vélhetően a modern vadászgépek pilótáinak kiképzésére specializálódott L-39NG sugárhajtású kiképzőgépektől várják a vállalat értékesítési számainak felfutását, de hamarosan valószínűleg sor kerül majd könnyű csapásmérő repülőgépek gyártására is az Aeronál. Az akvizíció egyébként beleillik a kormány abbéli stratégiájába is, hogy modern repülőgép-ipari ökoszisztémát alakítsanak ki Magyarország vonzáskörzetében.
Véglegesen új tulajdonosa van a katonai kiképző és könnyű harcászati gépeket gyártó cseh Aero Vodochody vállalatnak, amely a legnagyobb cseh repülőgépgyártó cég.
Irodát nyitott Budapesten a brazil Embraer repülési óriásvállalat. A cég elsősorban kutatás-fejlesztési projekteket folytat majd hazánkban, melynek része lesz várhatóan műholdakkal és kisgépekkel kapcsolatos tevékenység is, később pedig gyártókapacitás kiépítésére is sor kerülhet.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfontosabb híreivel.
Eszkalálódik a diplomáciai helyzet.
A WTS szakértőivel beszélgettünk.
Elkezdődtek az emlegetett "válaszlépések."
Játékosság, kreativitás és pozitív hozzáállás a kulcs a Munch és a Maradék nélkül csapata szerint.
A háború kezdete óta nem találkozott az ukrán és az orosz vezető.
Az OTP lehet a nap nyertese?